Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO/2226/10
POSTANOWIENIE
z dnia 22 października 2010 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Przemysław Dzierzędzki
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 22 października 2010 r. w Warszawie
odwołania z dnia 13 października 2010r. wniesionego przez Granar sp. z o.o., ul. Sady
śoliborskie 3/137, 01-770 Warszawa w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
na „budowę dróg gminnych wraz z oświetleniem w ul. Miłej, Dobrej i Dębowej” od czynności
zamawiającego, którym jest Gmina Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Zakroczymska 30, 05-100
Nowy Dwór Mazowiecki
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Granar sp. z o.o., ul. Sady śoliborskie 3/137, 01-770 Warszawa
kwoty 19.000 zł 00 gr (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej
90% uiszczonego wpisu – od wysokości 10.000 zł 00 gr w kwocie 9.000 zł 00 gr (słownie:
dziewięć tysięcy złotych zero groszy) oraz 10.000 zł 00 gr (dziesięć tysięcy złotych zero
groszy) stanowiącej zwrot nadpłaconego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego Warszawa Praga w Warszawie.

Przewodniczący:

………………………………
Sygn. akt: KIO/2226/10

U z a s a d n i e n i e

Odwołujący Granar sp. z o.o., ul. Sady śoliborskie 3/137, 01-770 Warszawa, pismem
z dnia 19 października 2010 r., przesłanym do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
20 października 2010 r., cofnął przed otwarciem rozprawy odwołanie wniesione do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 13 października 2010 r. w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „budowę dróg gminnych
wraz z oświetleniem w ul. Miłej, Dobrej i Dębowej", prowadzonym przez Zamawiającego -
Gminę Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Zakroczymska 30, 05-100 Nowy Dwór Mazowiecki.

Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r.
Nr 113, poz. 759 ze zm.), umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz § 5 ust.
1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238), Izba
orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty 9.000 zł , stanowiącej
90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania tj. od wysokości 10.000 zł. Ponieważ
Odwołujący pomimo iż w rzeczywistości wpłacił kwotę 20.000 zł, winien był uiścić tytułem
wpisu jedynie 10.000 zł, zwrotowi podlega również cała kwota nadpłaconego wpisu, czyli
10.000 zł.


Przewodniczący:

………………………………