Sygn. akt: KIO 2526/10
POSTANOWIENIE
z dnia 29 listopada 2010r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
Członkowie: Andrzej Niwicki
Magdalena Grabarczyk
Protokolant: Przemysław Śpiewak
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 29 listopada 2010 r. w Warszawie
odwołania z dnia 19 listopada 2010 r. wniesionego przez Solaris Bus & Coach S.A., 62-005
Owsińska, ul. Obornicka 46 w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Zarząd
Transportu Miejskiego w Lublinie, 20-718 Lublin, ul. Krasińska 25
orzeka:
1. umarza postępowanie odwoławcze.
2. nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku dochodów własnych Urzędu
Zamówień Publicznych na rzecz Solaris Bus & Coach S.A., 62-005 Owsińska, ul.
Obornicka 46 kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy)
stanowiącej zwrot uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie – w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.
Przewodniczący:
.................................
Członkowie:
……………………….
………………………..
U ZASADNIENIE
Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie prowadzi postępowanie w trybie przetargu
nieograniczonego o udzielenie zamówienia publicznego na „ Zakup i dostawę 80 sztuk
fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 53 sztuk autobusów
niskopodłogowych jedno-członowych (maxi) i 27 sztuk autobusów niskopodłogowych
dwuczłonowych (mega)", )", Nr sprawy: DZ.381-1-15/10 ( Nr ogłoszenia o zamówieniu
opublikowanego w DZ.U.U.E 2010/S 219-335847 z dnia 11.11.2010 r.).
W dniu 29 listopada przed rozpoczęciem posiedzenia zamawiający przesłał za
pośrednictwem faxu pismo w który stwierdza ,że w związku z wniesionym w dniu 19
listopada 2010 r. odwołaniem przez Solaris Bus & Coach S.A., ul. Obornicka 46,
Bolechowo- Osiedle, 62-005 Owińska na postanowienia specyfikacji istotnych warunków
zamówienia (dalej siwz) w postępowaniu na „ zakup i dostawę 80 sztuk fabrycznie nowych
niskopodłogowych autobusów miejskich, w tym 53 sztuk autobusów
niskopodłogowych jednoczłonowych (maxi) i 27 sztuk autobusów niskopodłogowych
dwuczłonowych (mega)", Nr sprawy: DZ.381-1-15/10 informuje, iż w całości uwzględnia
zarzuty podniesione w złożonym odwołaniu.
W uzasadnieniu swojego stanowiska podał, że uwzględniając zarzuty podniesione w
odwołaniu dokona stosownych zmian postanowień siwz poprzez umieszczenie zapisów:
1. w pkt XIII siwz "Opis kryteriów którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze
oferty wraz z podaniem znaczenia kryteriów i sposobu oceny ofert" Zamawiający umieści
poniższy zapis:
Pkt.2.1.3. - kryteria oceny ofert dotyczące komfortu autobusów, tabela na stronie 16. L.p.2
to jest „Liczba miejsc pasażerskich siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi Max
100 pkt."
a) Powyżej 9 miejsc-100 pkt.
b) Od 7 do 9 miejsc-60 pkt.
c) Poniżej 7 miejsc - 0 pkt.
i usunie punktację dotyczący szerokości drzwi.
2. jak również Zamawiający dokona zmiany siwz w pkt. 9.4 Załącznika nr 1 do
specyfikacji istotnych warunków zamówienia -Specyfikacja techniczna autobusów klasy
maxi (i cześć) oraz w pkt. 9.4 Załącznika nr 2 do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia - Specyfikacja techniczna autobusów klasy mega (II cześć) warunki
techniczne dla układu pneumatycznego poprzez umieszczenie poniższego zapisu :
9.4 „Zbiorniki powietrza wykonane z metali i stopów metali odpornych na korozję lub
stali zabezpieczonej w procesie kataforezy + malowanie antykorozyjne.
Przewody pneumatyczne sztywne wykonane w strefie gorącej z materiałów
odpornych na korozję (metale i stopy metali) a w pozostałych strefach wykonane z
metali i stopów metali odpornych na korozję lub z tworzyw o dużej wytrzymałości".
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdza, że do postępowania nie zgłoszono żadnego
przystąpienia do postępowania odwoławczego. Tym samym po spełnieniu
przesłanek z art 186 ust. 2 Ustawy pzp. Izba postanowiła jak w sentencji.
O kosztach postępowania, Izba orzekła w oparciu o treść art.186 ust.6 pkt. 1 oraz
§ 5 ust. 1 pkt 1) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w
sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238), z którego wynika, że
jeżeli zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed
rozpoczęciem posiedzenia lub rozprawy, a w postępowaniu odwoławczym po stronie
zamawiającego nie przystąpił skutecznie w terminie żaden wykonawca, Izba orzeka
o wzajemnym zniesieniu koszów postępowania i o dokonaniu zwrotu odwołującemu z
rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty kosztów uiszczonych tytułem wpisu
od odwołania.
Przewodniczący: …………………….
Członkowie: ……………………
…………………….