Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 2620/12
POSTANOWIENIE
z dnia 12 grudnia 2012 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Przemysław Dzierzędzki

Protokolant: Radosław Cwyl

po rozpoznaniu w dniu 12 grudnia 2012r. w Warszawie na posiedzeniu niejawnym z
udziałem stron i uczestników postępowania odwoławczego odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29 listopada 2012 r. przez wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Vendi Servis sp. z o.o. w Warszawie
oraz A…….. S……….., prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą A……..
S……….., Kancelaria Radcy Prawnego dr A………. S………… w Warszawie

w postępowaniu prowadzonym przez Centrum Onkologii – Instytut im. Marii
Skłodowskiej-Curie w Warszawie

przy udziale wykonawcy ISS Facility Services sp. z o.o. w Warszawie zgłaszającego swoje
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,


postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Vendi Servis sp. z
o.o. w Warszawie oraz A……….. S………., prowadzącej działalność gospodarczą
pod nazwą A……….. S………, Kancelaria Radcy Prawnego dr A………. S………….
w Warszawie kwoty 13.500 zł 00 gr (słownie: trzynastu tysięcy pięciuset złotych zero
groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.


Przewodniczący: ……………………..…

Sygn. akt: KIO 2620/12
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Centrum Onkologii – Instytut im. Marii Skłodowskiej-Curie w
Warszawie prowadzi w trybie negocjacji z ogłoszeniem postępowanie o udzielenie
zamówienia na podstawie przepisów ustawy z 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”, którego
przedmiotem jest „usługa całodziennego wyżywienia pacjentów przebywających na leczeniu
w Centrum Onkologii w Warszawie w oparciu o istniejącą kuchnię w COI, oraz prowadzenie
stołówki dla pracowników wraz z dzierżawą urządzeń i pomieszczeń Zamawiającego”.
Wartość zamówienia przekracza kwoty, określone w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 3 maja 2012 r., nr 2012/S 85-140239.
W dniu 19 listopada 2012 r. zamawiający przesłał wykonawcom wspólnie
ubiegającym się o udzielenie zamówienia Vendi Servis sp. z o.o. w Warszawie oraz A…….
S………, prowadzącej działalność gospodarczą pod nazwą A…….. S…….., Kancelaria
Radcy Prawnego dr A…….. S………… w Warszawie, zwanym dalej „odwołującym”,
zawiadomienie o wyborze jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez wykonawcę ISS
Facility Services sp. z o.o. w Warszawie.
W dniu 29 listopada 2012 r. odwołujący wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej.
Odwołujący, w dniu 12 grudnia 2012 r., przed otwarciem rozprawy, doręczył
Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej skuteczne oświadczenie o cofnięciu odwołania.

Krajowa Izba Odwoławcza zważyła, co następuje.
Odwołujący doręczył Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej skuteczne oświadczenie
o cofnięciu odwołania. Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na
podstawie art. 187 ust. 8, art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy Pzp umorzyła postępowanie
odwoławcze w niniejszej sprawie.
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu
pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i
sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu
odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 13.500,00 zł,
stanowiącej 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.


Przewodniczący: ……………………..……