Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1913/14

POSTANOWIENIE
z dnia 3 października 2014 r.


Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Grzegorz Matejczuk


po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 3 października 2014 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej w dniu 18 września 2014 r. przez Odwołującego – ISS Facility Services
Sp. z o.o., ul. Flisa 2, 02-247 Warszawa, w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego – Centralny Szpital Kliniczny MSW w Warszawie, ul. Wołoska 137, 02-507
Warszawa,

przy udziale:
A. Vendi Servis Sp. z o.o., ul. Traktorowa 126, 91-204 Łódź, zgłaszającego
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego,
B. Dussmann Polska Sp. z o.o., ul. Kurpińskiego 55A, 02-733 Warszawa,
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Odwołującego,


postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze;

2. znieść wzajemnie między stronami koszty postępowania odwoławczego i nakazać
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego
– ISS Facility Services Sp. z o.o., ul. Flisa 2, 02-247 Warszawa – kwoty 15 000,00
zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), uiszczonej tytułem wpisu od
odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.



Przewodniczący: ………………………….

Sygn. akt: KIO 1913/14

U z a s a d n i e n i e


Zamawiający – Centralny Szpital Kliniczny MSW w Warszawie – prowadzi na
podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r.,
poz. 907 ze zm); dalej jako „Pzp”; postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego na
„Usługę żywienia pacjentów CSK MSW w formie cateringu wraz z najmem stołówki”, nr
postępowania CSKDZMIZP-2375/08/09/01/2014.

Wartość szacunkowa zamówienia przekracza kwoty określone w przepisach wydanych
na podstawie art. 11 ust. 8 Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 16 września 2014 r., pod poz. 2014/S 177-313119.

W dniu 18 września 2014 r., Odwołujący – ISS Facility Services Sp. z o.o. w Warszawie
– wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie wobec czynności Zamawiającego
polegających na niezgodnych z przepisami ustawy Pzp sformułowaniami ogłoszenia o
zamówieniu i treści SIWZ, zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1) art. 7 ust. 1 w zw. z art. 5 ust. 1 ustawy Pzp poprzez wyznaczenie zbyt krótkiego terminu
składania ofert, który nie uwzględnia czasu niezbędnego do przygotowania oraz złożenia
rzetelnej i prawidłowo skalkulowanej oferty,
2) art. 5 ust. 1 w zw. z art. 38 ust 1 pkt 1, art. 38 ust. 1a ustawy Pzp oraz w zw. z art. 5
kodeksu cywilnego poprzez wyznaczenie zbyt krótkiego terminu składania ofert, który nie
daje możliwości skutecznego domagania się od Zamawiającego wyjaśnień treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia w oparciu o przepisy art. 38 ust. 1 ustawy
Pzp,
3) art. 7 ust. 1 Ustawy w związku z art. 22 ust. 1 pkt 2 Ustawy, poprzez sformułowanie
warunków udziału w postępowaniu w zakresie posiania wiedzy i doświadczenia w sposób
nieproporcjonalny i bez związku z przedmiotem zamówienia, a także utrudniający uczciwą
konkurencję, co w sposób bezzasadny ogranicza krąg wykonawców mogących ubiegać
się o udzielenie zamówienia,
4) art. 7 Ustawy oraz art. 29 ust. 1 i 2 Ustawy w zw. z art. 31 Ustawy, poprzez dokonanie
opisu przedmiotu zamówienia w zakresie prac remontowo-modernizacyjnych dotyczących
remontu kuchenek oddziałowych oraz stołówki Zamawiającego w sposób
niejednoznaczny i niewyczerpujący, a także utrudniający uczciwą konkurencję,

5) art. 7 Ustawy oraz art. 29 ust. 1 i 2 Ustawy w zw. z art. 31 Ustawy, poprzez dokonanie
opisu przedmiotu zamówienia w zakresie opisu przedmiotu zamówienia w sposób
nieprecyzyjny, niejasny, na dużym poziomie ogólności,
6) art. 7 ust. 1 i 3 Ustawy poprzez prowadzenie postępowania w sposób naruszający zasadę
zachowania uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców;
7) oraz innych przepisów wskazanych lub wynikających z uzasadnienia niniejszego
Odwołania.

W dniu 22 września 2014 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego złożył skutecznie wykonawca Vendi Servis Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi.
W dniu 22 września 2014 r. przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Odwołującego złożył skutecznie wykonawca Dussmann Polska Sp. z o.o. z siedzibą w
Warszawie.

Pismem z dnia 30 września 2014 r., Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie, w
której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu, w sposób
określony w uzasadnieniu, wniesionym do postępowania o udzielenie ww. zamówienia
publicznego. Jednocześnie Zamawiający wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego.

Przystępujący po stronie Zamawiającego, w odpowiedzi na wezwanie, wskazał w
pismach z dnia 2 i 3 października 2014 r., że nie składa sprzeciwu wobec uwzględniania w
całości zarzutów odwołania. Izba ustaliła, że przedmiotowe oświadczenie wywołuje skutki
prawne.

Biorąc powyższe pod uwagę Izba stwierdziła, iż ziściły się przesłanki do umorzenia
postępowania, na podstawie przepisu art. 186 ust. 3 ustawy Pzp.

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do przepisu art. 186 ust. 6 pkt 2 lit. b
ustawy Pzp w zw. z § 5 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238),
nakazując zwrot Odwołującemu kwoty 15.000,00 zł, uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.


Przewodniczący: ………………………………