Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1994/14
POSTANOWIENIE
z dnia 7 października 2014 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron dnia 7 października 2014 r. w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 26
września 2014 r. przez wykonawcę Siemens sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w
postępowaniu prowadzonym przez Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-
Radeckiego we Wrocławiu
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Siemens sp. z
o.o. z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.

Przewodniczący: ………………………………

Sygn. akt: KIO 1994/14
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający: Uniwersytecki Szpital Kliniczny im. Jana Mikulicza-Radeckiego we Wrocławiu
prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na: „DOSTAWA, MONTAŻ i URUCHOMIENIE REZONANSU
MAGNETYCZNEGO 3T WRAZ Z WYKONANIEM NIEZBĘDNYCH PRAC
ADAPTACYJNYCH POMIESZCZEŃ ORAZ SERWISEM POGWARANCYJNYM
"ogłoszonego w Suplemencie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej 2014/S 178-314191,
nr postępowania nadany przez Zamawiającego - USK/DZP/PN-130/2014.
Odwołujący: Siemens Sp. z o.o. Warszawa wniósł odwołanie wobec czynności
Zamawiającego - polegających w szczególności na: postawienie wykonawcom wymagań
niemożliwych do spełnienia w zakresie określenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia.
Odwołujący zarzuca Zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy Prawo zamówień
publicznych w zakresie art. 7 ust. 1, art. 29 ust. 1 i 2 oraz innych wynikających z
uzasadnienia odwołania.
Odwołujący wniósł o dokonanie modyfikacji zapisów ogłoszenia o zamówieniu oraz
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Dnia 7 października 2014 r. odwołujący złożył pisemne oświadczenie o cofnięciu
odwołania.
W związku z powyższym Izba - działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane
wyżej opisanym odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238).
Przewodniczący: ………………………………