Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt KIO 2438/14
POSTANOWIENIE
z dnia 26 listopada 2014 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Magdalena Grabarczyk

po rozpoznaniu na posiedzeniu bez udziału stron w dniu 26 listopada 2014 r. w Warszawie
odwołania wniesionego w dniu 18 listopada 2014 r. przez POL-GLASS Sp. z o.o. w Szprotawie w
postępowaniu prowadzonym przez Wojskową Agencję Mieszkaniową w Zielonej Górze

orzeka:

1. umarza postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje Urzędowi Zamówień Publicznych dokonanie zwrotu kwoty 10.000 zł 00 gr (słownie:
dziesięć tysięcy złotych zero groszy) poniesionej z tytułu wpisu od odwołania na rzecz POL-
GLASS Sp. z o.o. w Szprotawie.

Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013 r., poz. 907) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego
w Zielonej Górze.




Przewodniczący:…………………………

Sygn. akt KIO 2438/14

Uzasadnienie

Zamawiający - Wojskowa Agencja Mieszkaniowa w Zielonej Górze - prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm., dalej jako „ustawa” lub „Pzp”), postępowanie o
udzielenie zamówienia wykonawczego do umów ramowych, którego przedmiotem jest wymiana
stolarki okiennej wraz z parapetami w budynkach mieszkalnych nr 18, 22 i 24 w Świętoszowie.
Ogłoszenie dotyczące umowy ramowej opublikowane zostało w 12 listopada 2014 r. w Biuletynie
Zamówień Publicznych pod numerem 371100.

18 listopada 2014 r. przez POL-GLASS Sp. z o.o. w Szprotawie wniosła odwołanie. Zachowany
został termin ustawowy i obowiązek przekazania zamawiającemu kopii odwołania wskazany w art.
180 ust. 5 Pzp.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie:
1) art. 7 ust. 1 ustawy przez błędną jego wykładnię i zastosowanie, polegających na wyborze oferty
wykonawców, które powinny być odrzucone, a odrzucenie ofert odwołującego, które powinny być
uwzględnione, co narusza zasadę zachowania konkurencji i równego traktowania wykonawców;
2) art. 7 ust. 3 ustawy przez wybór najkorzystniejszej oferty w sposób naruszający przepisy ustawy,
co prowadzić może do udzielenia zamówienia wykonawcy wybranemu niezgodnie z przepisami
ustawy;
3) art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy przez błędne jego zastosowanie i powołanie w wezwaniu z dnia
6.11.2014 r., gdyż z treści wezwania wynika, że chodzi o oczywiste omyłki pisarskie, a nie o inne
omyłki;
4) art. 89 ust. 1 pkt 7 ustawy przez zastosowanie go w niniejszej sprawie podczas, gdy przepis ten
nie będzie miał zastosowania z uwagi na to, że w wezwaniu z dnia 06.11.2014 r. zamawiający
poinformował odwołującego o popełnieniu w ofercie oczywistych omyłek pisarskich, a nie innych
omyłek;
5) art. 91 ust. 1 ustawy przez wybór ofert wykonawców, które nie są ofertą najkorzystniejszą w
oparciu o kryteria oceny ofert określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Odwołujący wniósł o:
1) unieważnienie czynności wyboru jak najkorzystniejszej oferty wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia: M. Ł. prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą
PW Megant M. Ł. w Poznaniu oraz H. N. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Zakład
Remontowo-Budowlany H. N. w Żaganiu;
2) nakazanie zamawiającemu wyboru w przedmiotowym postępowaniu jako najkorzystniejszych
ofert odwołującego;

3) przyznanie odwołującemu od zamawiającego kosztów niniejszego postępowania, w tym wpisu
oraz kosztów zastępstwa pełnomocnika.

Nie zgłoszono przystąpienia do postępowania odwoławczego.

Zamawiający przed otwarciem posiedzenia Izby, pismem z 24 listopada 2014 r. złożył odpowiedź
na odwołanie, w której uwzględnił w całości zarzuty odwołania.

Izba zważyła, co następuje:

Zgodnie z art. 186 ust. 2 Pzp w przypadku uwzględnienia przez zamawiającego w całości
zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na posiedzeniu
niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy przystąpili
do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po
stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca. W takim przypadku
zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie
zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.

Oświadczenie zamawiającego o uwzględnieniu w całości zarzutów odwołania wyczerpuje
dyspozycję art. 186 ust. 2 zd. 1 Pzp i obliguje Izbę do umorzenia postępowania odwoławczego.

W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 186 ust. 2 zd. 1 Pzp umorzyła postępowanie
odwoławcze, orzekając w formie postanowienia na podstawie art. 192 ust. 1 zd. 2 Pzp.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 in
initio rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i
sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).

Przewodniczący:…………………………