Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1093/15
POSTANOWIENIE
z dnia 8 czerwca 2015 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Luiza Łamejko

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 8 czerwca 2015 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
25 maja 2015 r. przez wykonawcę Qumak S.A., Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa
w postępowaniu prowadzonym przez Kielecki Park Technologiczny, ul. Olszewskiego 6,
25-663 Kielce
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Qumak S.A., Al. Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa kwoty 15 000 zł
00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony wpis od
odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Kielcach.

Przewodniczący: ………………………………

Sygn. akt: KIO 1093/15
U z a s a d n i e n i e

Kielecki Park Technologiczny (dalej: „zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na rozbudowa
infrastruktury teleinformatycznej IT Kieleckiego Parku Technologicznego oraz wyposażenie
laboratoriów IT/ICT w Zespole Inkubatorów Technologicznych KPT. Postępowanie
to prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), zwanej dalej: „ustawa Pzp”.
Ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej w dniu 21 marca 2015 r. pod pozycją 2015/S 057-099043.
W postępowaniu tym wykonawca Qumak S.A. (dalej: „odwołujący”) w dniu 25 maja
2015 r. złożył do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie wobec czynności
i zaniechań zamawiającego polegających na wyborze na realizację Zadania nr 1 jako
najkorzystniejszej oferty złożonej przez Complex Computers Sp. z o.o., oraz zaniechaniu
wykluczenia Complex Computers Sp. z o.o. i w konsekwencji odrzucenia oferty złożonej
przez Complex Computers Sp. z o.o.
Odwołujący zarzucił zamawiającemu naruszenie:
1. art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez prowadzenie postępowania w sposób
niezapewniający zachowania zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców,
2. art. 91 ust. 1 w zw. z art. 83 ust. 3 ustawy Pzp poprzez niezgodne z ustawą Pzp
dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej dla realizacji Zadania nr 1, która podlega
odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp,
3. art. 89 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp poprzez jego bezpodstawne niezastosowanie
w stosunku do oferty Complex Computers Sp. z o.o., w sytuacji, gdy wykonawca ten nie
wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu;
4. art. 24 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp poprzez zaniechanie czynności wykluczenia Complex
Computers Sp. z o.o., pomimo tego, że wykonawca ten nie wykazał spełniania warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 9.2.1.2 SIWZ— dla Zadania 1 oraz 9.2.1.3
SIWZ - dla Zadania 1;
oraz z daleko idącej ostrożności
5. art. 26 ust. 3 ustawy Pzp poprzez zaniechanie zastosowania przedmiotowego

przepisu wobec Complex Computers Sp. z o.o. w sytuacji, gdy:
a) złożone przez tego wykonawcę wyjaśnienia w trybie art. 26 ust. 4 ustawy Pzp co do
posiadanej wiedzy i doświadczenie w zakresie Zadania nr 1 nie potwierdziły, że w ramach
zamówienia wykonanego dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach wykonano
dostawę urządzeń sieciowych na oczekiwaną przez zamawiającego w SIWZ kwotę co
najmniej 1.000.000,00 zł brutto (jeden milion złotych);
b) Complex Computers Sp. z o.o. nie załączyła do Wykazu osób oświadczenia
o posiadaniu wymaganych uprawnień przez wskazywane w Wykazie osoby;
c) Complex Computers Sp. z o.o. nie wskazała w Wykazie osób trzeciej wymaganej osoby
z odpowiednim certyfikatem producenta HP,
6. art. 26 ust. 4 ustawy Pzp poprzez zaniechanie zastosowania przedmiotowego przepisu
wobec Complex Computers Sp. z o.o. w sytuacji, gdy uzupełniony przez tego wykonawcę
Wykaz osób nie zawierał kolumny ze szczegółowym, oczekiwanym przez zamawiającego
w SIWZ, opisem doświadczenia poszczególnych osób, który miał być przygotowany na
wzorze formularza zamieszczonym przez zamawiającego w SIWZ.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie zamawiającemu
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, unieważnienia czynności oceny
ofert, oraz dokonania ponownej oceny ofert i powtórzenia czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej oraz odrzucenia oferty firmy Complex Computers Sp. z o.o. jako oferty
złożonej przez wykonawcę podlegającego wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4)
ustawy Pzp nie spełniającej treści SIWZ.
Do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden wykonawca.
W dniu 3 czerwca 2015 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pismo
zamawiającego, w którym zamawiający złożył oświadczenie, iż uwzględnia odwołanie
w całości uznając zarzuty przedstawione w odwołaniu jako zasadne. Zamawiający wniósł
o umorzenie postępowania wywołanego wniesionym odwołaniem.
Wobec powyższego, Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie
art. 186 ust. 2 ustawy Pzp, postanowiła postępowanie odwoławcze umorzyć.
Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp
w zw. z art. 186 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, orzeczono jak w sentencji.

Orzekając o kosztach postępowania Izba wzięła pod uwagę treść art. 186 ust. 6
pkt 1) ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).

Przewodniczący: ………………………