Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1394/15

POSTANOWIENIE
z dnia 15 lipca 2015. r.


Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Daniel Konicz

Protokolant: Agata Dziuban

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron postępowania odwoławczego
w dniu 15 lipca 2015 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w 30 czerwca 2015 r. przez wykonawcę – Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą
we Wrocławiu, w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – 11 Wojskowy Oddział
Gospodarczy w Bydgoszczy,

postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego – Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu kwoty 13.500,00 zł
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych 00/100), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu
od odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz.U.2013.907 j.t. ze zm.) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy.

Przewodniczący: ……………………………………….

Sygn. akt: KIO 1394/15

Uzasadnienie
Zamawiający – 11 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Bydgoszczy prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2013.907 j.t ze zm.), zwanej dalej „Pzp”, postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem są usługi w zakresie
kompleksowego utrzymania czystości pomieszczeń oraz terenów zewnętrznych
w kompleksach wojskowych administrowanych przez 11 Wojskowy Oddział Gospodarczy
(znak sprawy: 25/ZP/U/INFR/2015), zwane dalej: „Postępowaniem”. Wartość zamówienia
przekracza kwoty określone w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11
ust. 8 Pzp. Ogłoszenie o zamówieniu (dalej: „Ogłoszenie”) zostało opublikowane w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 20 czerwca 2015 r. pod numerem 2015/S 119-218305.
W tym samym dniu Zamawiający zamieścił na stronie internetowej treść specyfikacji
istotnych warunków zamówienia (dalej: „SIWZ”).
Treść Ogłoszenia i postanowienia SIWZ zostały zaskarżone odwołaniem wniesionym
do Prezesa Izby w dniu 30 czerwca 2015 r. przez wykonawcę Impel Cleaning sp. z o.o.
z siedzibą we Wrocławiu (dalej: „Odwołujący”). Zarzucono w nim Zamawiającemu
naruszenie art. 7 ust. 1 i art. 142 ust. 5 Pzp.
Do postępowania odwoławczego nie zgłoszono przystąpień.
Pismem z dnia 14 lipca 2015 r. Odwołujący cofnął odwołanie.
Przedmiotowe oświadczenie złożyła właściwie umocowana osoba.
W tym stanie rzeczy Izba – zgodnie z przepisem art. 187 ust. 8 zd. pierwsze Pzp –
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze. Zgodnie z art. 187 ust. 8 zd. drugie Pzp
oraz na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz.U.2010.41.238) Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty
wpisu uiszczonego w wysokości 15.000,00 zł.
Przewodniczący: ……………………………………….