Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt KIO 1629/15

POSTANOWIENIE

z dnia 12 sierpnia 2015 r.

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:

Przewodniczący: Marek Koleśnikow

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 12 sierpnia 2015 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 31 lipca 2015 r. przez wykonawcę Impel Cleaning sp. z
o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Ślężna 118; 53-111 Wrocław
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Zakład Ubezpieczeń Społecznych ul.
Szamocka 3, 5 01-748 Warszawa Oddział w Biłgoraju ul. Kościuszki 103, 23-400
Biłgoraj

postanawia:

1) umarza postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Ślężna 118;
53-111 Wrocław kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero
groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu;

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473, z 2014 r. poz. 423, 768, 811, 915,
1146 i 1232 oraz z 2015 r. poz. 349, 478 i 605) na niniejsze postanowienie – w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Lublinie.

Przewodniczący: ……………

Sygn. akt: KIO 1629/15

U z a s a d n i e n i e

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej z 21.07.2015 r. pod nrem 2015/S 138-255005.
Postępowanie jest prowadzone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984, 1047 i 1473, z 2014 r. poz.
423, 768, 811, 915, 1146 i 1232 oraz z 2015 r. poz. 349, 478 i 605), zwanej dalej w skrócie
»Pzp«.

Izba ustaliła, że 31 lipca 2015 r. wykonawca Impel Cleaning sp. z o.o. z siedzibą we
Wrocławiu, ul. Ślężna 118; 53-111 Wrocław złożył odwołanie w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego, w trybie przetargu nieograniczonego, pod nazwą »Sprzątanie
obiektów i terenów zewnętrznych posesji Oddziałów ZUS w Biłgoraju i Rzeszowie oraz
podległych jednostek terenowych« prowadzonym przez zamawiającego Zakład
Ubezpieczeń Społecznych ul. Szamocka 3, 5 01-748 Warszawa Oddział w Biłgoraju ul.
Kościuszki 103, 23-400 Biłgoraj.
Odwołanie w imieniu odwołującego zostało wniesione przez pełnomocnika, którym jest D.
W. . Do odwołania odwołujący załączył pełnomocnictwo oraz informację odpowiadającą
odpisowi aktualnemu z Rejestru Przedsiębiorców, z których to dokumentów wynika
przedmiotowe pełnomocnictwo.
Odwołujący, reprezentowany przez tego samego pełnomocnika, wycofał odwołanie
przed otwarciem rozprawy 11 sierpnia 2015 r. Wobec ustalenia, że odwołujący wycofał
skutecznie odwołanie, Izba stwierdziła, że zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie
postępowania, zgodnie z unormowaniem art. 187 ust. 8 zdanie drugie Pzp, wobec czego
odwołującemu zwraca się 90% wpisu uiszczonego przez odwołującego na rachunek
Urzędu Zamówień Publicznych, czyli wycofującemu odwołanie zwraca się kwotę 13 500 zł
00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy).

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 w
zw. z art. 187 ust. 8 zdanie drugie Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238).

Przewodniczący: ……………