Sygn. akt: 1313/17
POSTANOWIENIE
z dnia 04.08.2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
Protokolant: Adam Skowroński
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 04 sierpnia 2017 roku odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 26 czerwca 2017 r. przez
wykonawcę ubiegającego się o udzielenie zamówienia PARTNER D. A., ul. Płytowa 1,
03-046 Warszawa w postępowaniu prowadzonym przez Zarząd Oczyszczania Miasta,
al. Jerozolimskie 11/19, 00-508 Warszawa
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
1. "GNOM" Sp. z o.o., ul. Techniczna 20, 92-518 Łódź
2. AG-COMPLEX Sp. z o.o., ul. Płytowa 14, 03-046 Warszawa
3. Polsuper Sp. z o.o., Krakowskie Przedmieście 4/6, 00-333 Warszawa
zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze w związku z wycofaniem odwołania
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego PARTNER D. A., ul. Płytowa 1, 03-046 Warszawa kwoty 13 500,00
złotych (słownie: trzynaście tysięcy pięćset) złotych stanowiącą 90% uiszczonego wpisu
od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2015 r poz. 2164 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie .
Przewodniczący ……………………..
Sygn. akt: KIO 1313/17
UZASADNIENIE
Zamawiający Zarząd Oczyszczania Miasta, al. Jerozolimskie 11/19, 00-508
Warszawa prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
prowadzonego w trybie przetargu niegranicznego zakończonego aukcją elektroniczną,
na usługi których przedmiotem „jest kompleksowe mechaniczne oczyszczanie jezdni ulic
m.st. Warszawy w sezonie zimowym i letnim w latach 2017-2020 ”
Postępowanie jest prowadzone z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r poz. 2164 ze zm.)
wymaganych przy procedurze, kiedy wartość szacunkowa zamówienia przekracza kwoty
określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień
publicznych, dotyczących usług.
Odwołujący wniósł odwołanie wobec czynności Zamawiającego polegającej na
zmianie w dniu 14 czerwca 2017 roku treści Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia w wyniku których zostały ustalone zbyt krótkie terminy realizacji
zamówienia, a także powstało szereg niedookreślonych kwestii dotyczących
wynagrodzenia wykonawcy.
Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie wniósł o odrzucenie odwołania
stwierdzając, że zarzuty objęte tym postepowaniem były już przedmiotem
rozpatrywanym przez Izbę w postepowaniu o sygn. akt KIO 1157/17, 1137/17 1147/17 i
1151/17. W związku z tym, że na dzień rozpatrywania tego odwołania w ww. sprawach
nie zostały jeszcze wydane orzeczenia, Izba postanowiła w dniu 11 lipca 2017 roku
odroczyć rozpoznanie przedmiotowego odwołania do czasu wydania orzeczeń w ww.
połączonych sprawach. Wydanie orzeczenia przez KIO w sprawach o sygn. akt KIO
1157/17, 1137/17 1147/17 i 1151/17 nastąpiło w dniu 24 lipca 2017 roku. Wobec
powyższego Izba w tym postępowaniu odwoławczym postanowiła wznowić
postepowanie po odroczeniu i rozpoznać odwołanie w dniu 10 sierpnia 2017 roku.
W dniu 3 sierpnia 2017 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
pismo pełnomocnika odwołującego w którym oświadczył, że cofa przedmiotowe
odwołanie.
Uwzględniając powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza działając na podstawie art.
187 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień Publicznych oraz w
związku § 13 ust. 2 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010
r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. nr 48,
poz.280) umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Ze względu na fakt, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia
rozprawy, jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że
postępowanie odwoławcze podlega umorzeniu.
Izba stwierdza, że cofniecie odwołania przywraca stan prawny postępowania
sprzed wniesienia odwołania. Odwołanie cofnięte nie wywołuje w postępowaniu żadnych
skutków prawnych związanych z jego wniesieniem.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych i
na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41,
poz. 3544), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu,
który został uiszczony w wysokości 15 000,00 złotych.
Przewodniczący ……………………