Sygn. akt: KIO 2655/17
POSTANOWIENIE
z dnia 2 stycznia 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Anna Chudzik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 2 stycznia 2018 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 15 grudnia 2017 r. przez
„Greenpol” Instytut Kształtowania Środowiska Sp. z o.o. z siedzibą w Zielonej Górze,
w postępowaniu prowadzonym przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy,
orzeka:
1. umarza postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego kwoty
15.000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony
wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Legnicy.
Przewodniczący: ………………
Sygn. akt: KIO 2655/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. Przetarg nieograniczony na dostawę
sterylizatora niskotemperaturowego plazmowego wraz z sukcesywnymi dostawami czynnika
sterylizującego.
W dniu 15 grudnia 2017 r. wykonawca „Greenpol" Instytut Kształtowania Środowiska
Sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec postanowień SIWZ, zarzucając Zamawiającemu
naruszenie art. 7 i art. 29 ustawy Pzp poprzez dokonanie opisu przedmiotu zamówienia
w sposób bezzasadnie ograniczający krąg podmiotów uprawnionych do ubiegania się
o udzielenie zamówienia w postępowaniu. Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu
następujących zmian w SIWZ:
a) zmianę opisu przedmiotu zamówienia w punkcie 5 na zapis dopuszczający zaoferowanie
sterylizatorów plazmowych, których komora wykonana jest ze stopów aluminium;
b) zmianę opisu przedmiotu zamówienia w punkcie 12 na zapis „Każdy proces walidowany,
zawierający co najmniej dwie fazy ekspozycji nadtlenkiem wodoru";
c) usunięcie zapisu punktu 16;
d) zmianę opisu przedmiotu zamówienia w punkcie 18 na zapis dopuszczający zaoferowanie
sterylizatorów plazmowych, które mają dodatkowy systemu do awaryjnego usuwania
nadtlenku wodoru, lub ewentualnych pozostałości nadtlenku wodoru celem jego
neutralizacji, w postaci dodatkowych zbiorników na pozostałości nadtlenku wodoru lub
opakowań na puste naboje czynnika sterylizującego;
e) zmianę opisu przedmiotu zamówienia w punkcie 22 „Temperatura cyklu sterylizacji
(wynosiła) maksymalnie 55°C (+- 4° C)";
f) zmianę opisu przedmiotu zamówienia w punkcie 35 poprzez wskazanie, iż wymiary
sterylizatora nie powinny przekraczać (W x S x G) 1600 x 750 x 850;
g) zmianę opisu przedmiotu zamówienia w punkcie 7 „Potwierdzenie spełnienia wymagań
normy PN - EN ISO 14937 deklaracją producenta bądź certyfikatami jednostek
notyfikowanych".
Izba ustaliła, że Zamawiający zamieścił kopię odwołania na swojej stronie
internetowej w dniu 15 grudnia 2017 r., zatem określony w art. 185 ust. 2 ustawy Pzp 3-
dniowy termin na zgłoszenie przystąpienia do postępowania odwoławczego upłynął w dniu
18 grudnia 2017 r. W powyższym terminie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca.
W dniu 28 grudnia 2017 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedź Zamawiającego na odwołanie, w której Zamawiający oświadczył, że uwzględnia
w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu. Wobec powyższego postępowanie
odwoławcze należało umorzyć, stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.
O kosztach postępowania Izba orzekła na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp
oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania.
Przewodniczący: ………………