Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 529/12

POSTANOWIENIE
z dnia 26 marca 2012 roku


Krajowa Izba Odwoławcza w składzie

Przewodniczący: Justyna Tomkowska

wobec cofnięcia przed otwarciem posiedzenia i rozprawy w dniu 23 marca 2012 roku
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej dniu 16 marca 2011 roku
przez wykonawcę Siemens Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie w postępowaniu
prowadzonym przez Zamawiającego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w
Siedlcach
przy udziale:
A. wykonawcy Creator-Comm Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego
swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
B. wykonawcy TMS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie zgłaszającego swoje
przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
C. wykonawcy GE Medical Systems Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego

postanawia:
1. umorzyć postępowania odwoławcze;

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu na rzecz wykonawcę Siemens Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami), na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Siedlcach.

Przewodniczący:

sygn. akt KIO 52912

Uzasadnienie

Postępowanie o zamówienie publiczne prowadzone jest na „dostawę tomografu
komputerowego oraz wykonanie adaptacji i modernizacji pomieszczeń przeznaczonych na
Pracownię Tomografii Komputerowej w Szpitalu SP ZOZ Siedlce” o wartości zamówienia
przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113,
poz. 759 ze zmianami), zwanej dalej „ustawą Pzp”, przez Zamawiającego – Samodzielny
Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Siedlcach.
Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Suplemencie do Dziennika Urzędowego
Unii Europejskiej dnia 7 marca 2012 roku, pod numerem 2012/S 46 – 075551.
Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła, że do przedmiotowego odwołania zastosowanie
znajdują przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) oraz
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. Nr 48, poz. 280).
W dniu 16 marca 2012 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, na podstawie art.
179 ust. 1 i art. 180 ust. 1 ustawy Pzp odwołanie złożył wykonawca Siemens Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie.
Odwołanie wniesiono wobec treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Zamawiającemu zarzucono naruszenie art. 29 ust. 1 i 2 i art. 7 ust. 1 ustawy Pzp
przez opis przedmiotu zamówienia poprzez taki dobór parametrów granicznych, które
uniemożliwiają złożenie ważnej i konkurencyjnej oferty na 16-sto rzędowy tomograf
komputerowy oraz opis przedmiotu zamówienia w sposób preferujący konkretne
rozwiązania, a nie funkcjonalności.
Odwołujący żądał uwzględnienia odwołania w całości i dokonania modyfikacji
zapisów SIWZ w sposób wskazany w uzasadnieniu odwołania.

Izba ustaliła, że w Zamawiający w dniu 19 marca 2012 roku Zamawiający zawiadomił
o wniesieniu odwołania i wezwał do przystąpienia do postępowania odwoławczego.
W dniu 21 marca 2012 roku do postępowania odwoławczego przystąpienie po stronie
Zamawiającego zgłosił wykonawca Creator-Comm Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.

W dniu 22 marca 2012 roku do postępowania odwoławczego przystąpienie po stronie
Zamawiającego zgłosił wykonawca TMS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie.
W dniu 22 marca 2012 roku do postępowania odwoławczego przystąpienie po stronie
Zamawiającego zgłosił wykonawca GE Medical Systems Polska Sp. z o.o. z siedzibą
w Warszawie.

Odwołujący wykonawca przed otwarciem posiedzenia i otwarciem rozprawy, w dniu
23 marca 2012 roku, pisemnie cofnął odwołanie. Cofnięcie odwołania podpisane zostało
przez pełnomocnika, dla którego do odwołania załączono pełnomocnictwo.
Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie pierwsze i drugie
oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych postanowił umorzyć postępowania odwoławcze w niniejszej sprawie.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy, orzeczono o zwrocie Odwołującemu
90% kwoty uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 187 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt
3a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczenia (Dz. U. nr 41, poz. 238) skład orzekający Izby
postanowił zwrócić na rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu,
tj. kwotę 13 500,00 zł.

Przewodniczący: