Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 2705/13

POSTANOWIENIE
z dnia 3 grudnia 2013 roku

Krajowa Izba Odwoławcza w składzie

Przewodniczący: Justyna Tomkowska

wobec cofnięcia w dniu 2 grudnia 2013 roku przed rozpoczęciem posiedzenia z udziałem
stron i przed otwarciem rozprawy wyznaczonej na dzień 3 grudnia 2013 roku odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej dniu 22 listopada 2013 roku przez
wykonawcę Comarch Polska S.A. z siedzibą w Krakowie w postępowaniu prowadzonym
przez Zamawiającego – Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Najświętszej Maryi
Panny w Częstochowie

przy udziale wykonawcy Asseco Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie zgłaszającego swoje
przystąpienie po stronie Zamawiającego
postanawia:
1. umorzyć postępowania odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynastu tysięcy pięciuset złotych zero groszy) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu na rzecz wykonawcę Comarch Polska S.A. z siedzibą w Krakowie


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 9 sierpnia 2013 r., poz. 907), na niniejsze postanowienie - w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Częstochowie.

Przewodniczący:

Sygn. akt: KIO 2705/13
Uzasadnienie


Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Wdrożenie kompleksowego
systemu zarządzania w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. Najświętszej Maryj Panny w
Częstochowie” prowadzi Zamawiający - Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Najświętszej
Maryi Panny w Częstochowie. Ogłoszenie o zamówieniu opublikowano pod nr 2013/S 219-
380875 w dniu 12 listopada 2013 roku. Wartość zamówienia przekracza kwoty określone w
przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie
przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U.
z 9 sierpnia 2013 roku, poz. 907), zwanej dalej „ustawą Pzp”.

Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła, że do przedmiotowego odwołania zastosowanie
znajdują przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) oraz
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. Nr 48, poz. 280 ze zmianami).

W dniu 22 listopada 2013 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, na podstawie
art. 179 ust. 1 i art. 180 ust. 1, a także art. 182 ust. 2 ustawy Pzp odwołanie złożył
wykonawca Comarch Polska S.A. z siedzibą w Krakowie (zwany dalej „Odwołującym”).
Odwołanie podpisane zostało podpisane przez pełnomocnika, dla którego załączono
stosowane pełnomocnictwo, które podpisały osoby ujawnione w złożonym odpisie KRS,
zgodnie ze sposobem reprezentacji. Kopia odwołania została przekazana Zamawiającemu.

Zamawiającemu zarzucono naruszenie: art. 7 ust. 1 przez prowadzenie
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób niezapewniający zachowania
uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców; art. 25 ust. 1 i art. 7 ust. 1 ustawy
Pzp oraz przepisów wykonawczych do ustawy Pzp poprzez określenie wymagań
dotyczących oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy oraz
przekroczenie uprawnień do żądania oświadczeń i dokumentów od wykonawców, w tym w
zakresie wymagań dotyczących przedłożenia próbki i jej weryfikacji; art. 29 ust. 2 ustawy Pzp
przez określenie opisu przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję.

Biorąc pod uwagę wskazane zarzuty, Odwołujący wnosił o nakazanie
Zamawiającemu modyfikacji treści ogłoszenia o zamówieniu i SIWZ w zakresie określenia
wymagań dotyczących przedłożenia próbki i jej weryfikacji, wymagań dotyczących
oświadczeń i dokumentów oraz wymagań w zakresie opisu przedmiotu zamówienia, tak abyt
zapisy ogłoszenia i SIWZ były zgodne z ustawą Pzp.

Ustalono, iż w terminie trzech dni od przekazania przez Zamawiającego informacji
o wniesieniu odwołania, po stronie Zamawiającego zgłosił przystąpienie wykonawca Asseco
Poland S.A. z siedzibą w Rzeszowie. Przystąpienie jest skuteczne. Strony postępowania
otrzymały kopię złożonego przystąpienia, a wykonawca uzasadnił swój interes w uzyskaniu
rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której zgłosił przystąpienie.

Odwołujący się wykonawca w dniu 2 grudnia 2013 roku przed otwarciu posiedzenia
z udziałem stron i przed otwarciem rozprawy wyznaczonej na 3 grudnia 2013 roku złożył
oświadczenie o cofnięciu odwołania. Oświadczenie podpisał pełnomocnik, na mocy
pełnomocnictwa załączonego do odwołania.

Skład orzekający Izby, działając na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie pierwsze i drugie
oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych postanowił umorzyć postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.


Stosownie do art. 187 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt
3a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczenia (Dz. U. nr 41, poz. 238) skład orzekający Izby
postanowił zwrócić na rzecz Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu,
tj. kwotę 13 500,00 zł.


Przewodniczący: